گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 12 / 1390برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


پنجشنبه, 04 اسفند 1390 ساعت 21:29

سایت دکتر علی لاریجانی به نقل از سایت خبری اعتدال مواضع وی را در سال 88 در حالیکه سخنان دوپهلو و جهت دار لاریجانی را حذف کرده بود، منتشر کرد.

بنابراین گزارش سخنان دوپهلو و حمایت گونه آقای لاریجانی در فتنه88 که در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در تاریخ 30خرداد88 ایراد شد و همچنین حمایت صریح وی از آقای هاشمی رفسنجانی در تاریخ2آذر88 که اعتراض بسیاری از مردم قم و متدینین سراسر کشور قرار گرفت در لیست مواضع لاریجانی که در سایت شخصی وی منتشر شد به گونه ای عجیب سانسور شده است.

جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبین محترم، فاطمیون سخنان ایشان را در فتنه88 منتشر می نماید.

 

شنبه 30خرداد/ لاریجانی: موضوع تجمعات را نباید نفی كرد!!! بسیج و نیروی انتظامی با مردم مهربان باشند 

به گزارش فردا به نقل از شبكه خبر، علی لاریجانی در گفتگوی ویژه خبری گفت: بخش عمده ای از مردم تصورشان در باره نتیجه انتخابات با نتیجه رسمی متفاوت است. باید به این تصور احترام گذاشت و حساب این جمعیت زیاد را با گروهی اغتشاشگر مخلوط نكرد. وی با اشاره به مشاركت 85 درصدی مردم در انتخابات، آن را بی نظیر دانست و راه قدردانی از آن را "صیانت از آرا برشمرد."

وی با بیان اینكه به طور طبیعی در تهران شاهد حضور صدها هزار نفر در خیابان ها بودیم كه به نوعی در خصوص نتیجه انتخابات با یكدیگر مناقشه داشتند، گفت: منتقدان نتیجه انتخابات باید مرز خود را از آشوبگران جدا كنند.

وی با بیان اینكه برخی از مناقشات به بعضی افراد شورای نگهبان كه در انتخابات موضع گیری كردند برمی گردد، تصریح كرد: اگر برخی از اعضای شورای نگهبان در خصوص نامزدها اعلام موضع نمی كردند، بهتر بود. علی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شورای نگهبان باید از همه ظرفیت ها استفاده كند تا اعتماد مردم در رسیدگی به تخلفات جلب شود .

وی در عین حال افزود: ممكن است تخلفاتی نیز وجود داشته باشد و وجود شورای نگهبان به عنوان ناظر به همین دلیل است كه اگر تخلفی صورت گرفته آن را بررسی كند. رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: راه های قانونی برای رسیدگی به اعتراضات باز است و ما باید با مهربانی و متانت این مسیر را طی كنیم.

لاریجانی با اشاره به اظهار نظر محسن رضایی مبنی بر اینكه در برخی صندوق ها بیشتر از آمار واجدان شرایط منطقه آرا به صندوق ها ریخته شده است گفت: البته نمی دانم این حرف درست است یا نه، اما ممكن است تخلفی شده باشد كه شورای نگهبان باید رسیدگی كند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حساب اكثریت مردم از عده ای آشوب طلب جداست، و نیروی انتظامی و بسیج  با مردم مهربان باشند.

لاریجانی خاطرنشان كرد: صداو سیما نبایدبه گونه ای رفتار كند كه موجب تحریك احساسات مردم شود. وی همچنین اظهار كرد: مسئولان باید فضایی را ایجاد نمایند كه مردم احساس كنند می توانند حرف شان را بزنند.

   

   لاریجانی گفت: مسئولان باید فضایی غیر از خیابان ها را برای تجمع در اختیار معترضان قرار دهند و ضمنا صداوسیما فرصت را به منتقدان بدهد.

لاریجانی افزود: البته من نمی گویم این موضوع را به خیابان ها نكشانند اما این نیز دارای قواعدی است و در كشور ما تجمعات چنانچه براساس قانون باشد، مانعی ندارد. وی اضافه كرد: باید برای تجمعات مجوز بگیرند و در جایی برگزار كنند كه مخل كسب و كار مردم نباشد و این راه باز است، اما چنانچه این تجمعات بی شكل و بی قانون باشد برای كشور ضررهایی دارد و مردم را عصبانی می كند. وی گفت: من فكر می كنم نه موضوع تجمعات را باید نفی كرد و نه درباره موضوع تقلب باید فضای غبار آلودی را پدید آورد كه ارزش ومقدار این انتخابات ضایع شود.

وی در بخش دیگر از اظهاراتش گفت: اگر ما نقصی می بینیم نباید قانون را زیر پا بگذاریم و به نفع همه ملت است كه قانون چه در این انتخابات و چه در مسائل دیگر رعایت شود و به نام حقوق ملت نباید قانون را زیرپا گذاشت. البته باید به سخن مردم هم كه در تظاهرات ها شركت كرده اند گوش كرد.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: چه معنایی دارد كه كسانی به كوی دانشگاه حمله كنند؟ حتی اگر با هر شعاری باشد و امكانات مردم را به آتش بزنند ، اینها به دنبال اهداف دیگری هستند، باید با آنها برخورد شود. لاریجانی در ادامه سخنان خود در خصوص مداخلات برخی كشورها و برخی افراد مانند نخست وزیر كشورهای انگلیس و آمریكا در امور داخلی ایران گفت :اینكه رسانه های خارجی در این خصوص تحریك آمیز كار می كنند یك دلیلش این است كه رادیو و تلویزیون ما باید در این خصوص شفاف عمل كند و یكطرفه نباشد تا دیگر نیازی به رسانه های خارجی نباشد.

 

دوشنبه2آذر

ایسنا: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه ی دومین دوره جوایز ادبی جلال آل احمد گفت: متاسفانه درشت گویی در فضای سیاسی کشور ایجاد شده و نسبت های ناروا و تحقیرها نسبت به افراد راحت زده می شود. این همه تهمت و تحقیر نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی با چه انگیزه ای زده می شد وچه فایده ای داشت؟

لاریجانی ادامه داد: آقای هاشمی بخشی از تاریخ انقلاب است؛ امام فرمود هاشمی زنده است، بنابراین انقلاب زنده است. وی همیشه یار و پیرو امام و رهبری بود. ایشان یک سال پیش در دانشگاه صنعتی شریف گفتند((بنده افتخار می کنم که پیرو رهبری هستم، عشق من رهبری است.)) حال درباره خانواده ی او اگر حرفی هم هست، باید از مسیر خودش دنبال شود.

http://fatemiyon.ir/index.php/1389-08-30-03-32-23/1389-08-30-20-01-55/5675--88-

 



-